Jak CBD może pomóc w uprawianiu sportu?

Published:

Regularne ćwiczenia nie tylko czynią cuda dla naszego zdrowia fizycznego, ale również umysłowego. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak ważna jest stała aktywność fizyczna i jak CBD może weprzeć aktywny tryb życia.

Aktywny tryb życia czyni cuda dla Twojego zdrowia

Dawno temu funkcjonował popularny przesąd, że regularny odpoczynek był najlepszym sposobem na pokonanie lekkich urazów oraz na utrzymanie ciała w dobrej formie. Ten pogląd został obalony i funkcjonuje teraz nowe podejście, określone sloganem „ruch jest lekiem”. Czy są to bolące plecy, napięte mięśnie albo ogólny brak energii, odpowiedzią na te problemy mogą być regularne i stałe ćwiczenia.

Na szczęście nie oznacza to, że musisz co weekend biegać maraton albo katować się na siłowni po długim dniu pracy. Oznacza to wykonywanie ćwiczeń, które zwiększą tętno na około pół godziny. Staraj się wykonywać je codziennie, a będziesz czerpać wiele korzyści — mniejsze ryzyko zawału serca i lepsza kontrola wagi, niższy poziom cholesterolu we krwi oraz równie ważne polepszenie poziomu energii i nastroju.

Ćwiczenia nie muszą być wyczerpujące fizyczne, aby dawać korzyści

Skoro wiemy, że regularne ćwiczenia to wszystko, czego potrzebujemy do utrzymania ciała i umysłu w dobrej formie, to nie wydają się one już tak onieśmielające. Codzienne czynności (z kilkoma drobnymi zmianami) mogą zapewnić zalecaną ilość ćwiczeń, podnieść tętno i utrzymać ciało w optymalnej kondycji. To może oznaczać dłuższy spacer z psem (one to uwielbiają), zabawa z wnukami po południu (one też to uwielbiają) albo wybranie schodów zamiast windy w pracy (nauczysz się to uwielbiać).

Regularne uprawianie sportu albo sportowe hobby to fantastyczny sposób na uczynienie z ćwiczeń zabawy oraz wyznaczenie celu, do którego będziesz dążyć. Nie tylko skorzystasz z codziennej aktywności fizycznej, ale wraz z osiąganiem celu uczucie satysfakcji zdziała cuda dla Twojej samooceny i ogólnej pewności siebie.

Kiedy chodzi o wyniki w sporcie, niezależnie od poziomu, jest kilka czynników, które wpływają na nasze osiągi. Kluczem do utrzymania motywacji i przez to osiągnięcie Twoich celów, jest wzięcie pod uwagę tych czynników i sposobów, w jaki wpływają na Twoje ćwiczenia.

Mierzenie Twoich wyników sportowych

Czynniki nerwowo-mięśniowe mają pierwszy znaczący wpływ. W prostych słowach oznacza to, że nie będziesz w stanie przebiec kilometra w czasie poniżej 6 minut, jeśli nie masz wystarczającej kondycji mięśni i układu sercowo-naczyniowego, wytrzymałości albo gibkości. Żeby przezwyciężyć czynniki nerwowo-mięśniowe, będziesz musiał rozbić swój cel końcowy na mniejsze etapy i wraz ze zdrową dietą oraz regularnym treningiem skup się na tym, czego Ci brakuje.

Wpływ ma także nasz stan umysłu i czynniki psychologiczne. Pod tym terminem kryje się szereg czynników, takich jak motywacja, determinacja i skupienie. Regularne ćwiczenia pomagają nam wzmocnić wszystkie z tych kluczowych elementów. Jednym z najbardziej krytycznych aspektów treningu jest konsekwencja. To oznacza, że nawet kiedy pada, powinieneś wziąć swojego psa na ekstra długi spacer. Albo jeśli ćwiczysz na siłowni wcześnie rano, powinieneś wstawać nawet wtedy, kiedy na zewnątrz jest zimno i ciemno. Utrzymywanie dyscypliny wymaga znacznej samokontroli, ale korzyści z osiągnięcia celów, które sobie wyznaczamy szybko stają się najważniejsze.


Rzadko mamy wpływ na czynniki środowiskowe, ale trzeba je brać pod uwagę. Przesiąknięta murawa na boisku piłkarskim albo niespodziewana fala upałów w czasie Twojego cotygodniowego biegu to czynniki środowiskowe. Najczęściej dodają nowy wymiar do treningu i mogą uczynić regularne ćwiczenia odrobinę trudniejszymi. Osoby chcące osiągnąć lepsze wyniki czasem celowo trenują w takich warunkach, żeby zwiększyć swoją wytrzymałość fizyczną i psychiczną. Dla osób, które podchodzą do ćwiczeń jak do codziennej, zwykłej aktywności, równie ważne jest wytrwanie w ciężkich warunkach — satysfakcja z przezwyciężenia trudności będzie tego warta, fizycznie i umysłowo.

Na koniec omówimy funkcję trenerów i zewnętrznego wsparcia, jako czynnika w osiągach sportowych. Motywacja żeby pójść pobiegać jest znacząco większa, jeśli masz partnera, przyjaciela albo trenera, który popycha Cię naprzód. Ćwiczenia powinny być przyjemne i jeśli to oznacza plotkowanie o rodzinie podczas intensywnego spaceru z krewnymi, nie będziemy Cię oceniać.

Związek między CBD a uprawianiem sportu

Jeśli wziąłeś pod uwagę wszystkie czynniki wymienione powyżej, ale wciąż masz problem z osiągnięciem Twoich osobistych celów, to CBD może być pomocne. Ogólne działanie CBD i kannabinoidów na stan zapalny jest szeroko udokumentowane. Stan zapalny to niezbędna reakcja, która pomaga organizmowi w regeneracji i wykształceniu silniejszych mięśni. Wielu z nas wie, że szybka regeneracja fizyczna to połowa wyzwania przy regularnych ćwiczeniach. Co ciekawe, Światowa Agencja Antydopingowa (ang „World Anti-Doping Agency”, WADA) niedawno usunęła CBD z list substancji zabronionych. Oznacza to, że sportowcy olimpijscy mogą stosować ten kannabinoid jako dodatek w treningu przed zawodami i po ich zakończeniu. Nawet, jeśli nie jesteś jednym z czołowych światowych dyskoboli, to możesz stosować CBD w podobny sposób.

CBD wykazało również działanie przeciwlękowe w wielu próbach przedklinicznych, przez co badacze zaczęli rozważać jego potencjał w przyszłym leczeniu zaburzeń lękowych, w tym lęku społecznego. Te przypadłości mogą być paraliżujące i wpływać na motywację do wzięcia udziału w aktywności fizycznej. Badacze doszli do wniosku, że „istniejące przedkliniczne dowody silnie wskazują na CBD jako możliwą terapię ogólnych zaburzeń lękowych”.

CBD nie pomoże Ci natychmiast zwiększyć dystansu, jaki możesz przebiec, ciężaru, jaki możesz unieść albo poprawić gibkość podczas uprawiania jogi. Jednakże może wspomóc naturalną homeostazę Twojego ciała i utrzymać Twoje układy fizjologiczne w optymalnej kondycji. W połączeniu z pracą nad czynnikami wpływającymi na osiągi sportowe, możesz czuć się bardziej zmotywowany i wspomóc zdolność Twojego organizmu do regeneracji. Jak już wiemy, ruch jest lekiem i z odrobiną wsparcia ze strony CBD możesz zrealizować swoje cele i dobrze się bawić będąc aktywnym.

Stay up to date. Subscribe to our newsletter.

Który produkt potrzebuję?