Czy CBD pomaga w regeneracji mięśni?

Published:

Ból mięśniowy jest istotną częścią w rozwoju silnych mięśni. Nie powinniśmy zapominać o znaczeniu solidnych mięśni, ponieważ to one utrzymują nas w ruchu. Jednak czasem zdarza się, że ból długo nie ustępuje, co może prowadzić do dyskomfortu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się w jaki sposób CBD może zmniejszyć reakcję zapalną i przyspieszyć regenerację.

Stretching

Jak ważne jest utrzymanie ciała w dobrej kondycji?

Niezależnie od tego, czy jesteś zapalonym biegaczem, amatorsko uprawiasz trójbój siłowy, czy po prostu zamiast samochodu wybierasz jazdę rowerem do pracy, twoje mięśnie odgrywają kluczową rolę w każdego rodzaju aktywności fizycznej. Dlatego tak ważne jest, aby Twoje mięśnie były w jak najlepszej formie. Silniejsze mięśnie nie tylko szybciej się regenerują, ale mogą także być mniej podatne na kontuzje i w rezultacie pomagać nam w osiąganiu naszych celów sportowych nieco szybciej.

Bez względu na rodzaj aktywności fizycznej, którą uprawiasz, ból mięśni jest nieunikniony. Jednak nie martw się, nie jest to znak, że przesadzasz (w większości przypadków), lub że masz słabe mięśnie. Typowe środki redukujące ból mięśni obejmują dietę bogatą w białko, zabiegi na gorąco lub na zimno (przyjemna, długa kąpiel w wannie to nasz osobisty faworyt) i dużo odpoczynku. U większości ludzi połączenie tych metod powinno być wystarczające, aby wspomóc mięśnie w regeneracji po wysiłku.

Jeśli jednak okaże się, że bez względu na to ile czasu spędziłeś w wannie, ból mięśni nadal sprawia ci dyskomfort, istnieją jeszcze inne, dodatkowe opcje. Zanim jednak je przybliżymy, chcielibyśmy najpierw skupić na procesach, które zachodzą w naszym ciele, gdy odczuwamy ból w mięśniach.

Stretch Friends

Ból mięśni to istotna część rozwoju silnych mięśni

Proces uprawiania sportu to uosobienie powiedzenia „co Cię nie zabije to Cię wzmocni”. Kiedy biegamy, podnosimy ciężary, a nawet się rozciągamy, tworzymy małe pęknięcia we włóknach mięśniowych. Gdy te pęknięcia regenerują się, mięsień staje się większy i silniejszy. Część tego procesu obejmuje także zapalenie i chociaż może to brzmieć źle, stan zapalny jest rzeczą pozytywną — chyba, że stanie się przewlekły.

Nasze nowo zregenerowane mięśnie są mocniejsze niż wcześniej i pozwalają nam na kontynuację pracy nad osiąganiem naszych celów sportowych. Czasem jednak ból mięśni pojawia się z opóźnieniem, co z kolei prowadzi do stanu zwanego zespołem opóźnionego bólu mięśniowego (DOMS). W takim przypadku lekki ból, czy napięcie w mięśniach, może pojawić się po 48 godzinach od ćwiczeń. Mogą również wystąpić sytuacje, w których przesadzimy z aktywnością i lekki ból przerodzi się w dość uporczywy dyskomfort. Jeśli kiedykolwiek zrobiłeś zbyt dużo przysiadów na siłowni, z pewnością znasz to uczucie, które towarzyszy ci następnego dnia, zwłaszcza, gdy próbujesz wstać.

Mimo że ból mięśni jest nieunikniony, nie oznacza to, że musimy po prostu czekać aż minie, aby być w stanie wykonać kolejny trening. Zamiast tego, aby wspomóc zdolność organizmu do regeneracji i naprawy mięśni, polecamy ci zastosować się do sposobów, o których wspomnieliśmy wyżej. Ale nie opisaliśmy jeszcze „dodatkowych opcji”. Najbardziej powszechnymi sposobami na ból mięśni jest dieta wysokobiałkowa i rozciąganie się, ale wraz ze wzrostem naszej wiedzy na temat CBD okazuje się, że jest on również intrygującą możliwością w łagodzeniu tego rodzaju bólu.

CBD jako czynnik w regeneracji

Badanie z 2012 roku wykazało, że kannabinoidy „znacząco tłumią przewlekłe stany zapalne i ból neuropatyczny”, dzięki oddziaływaniu na określone receptory. I chociaż w badaniu wykorzystano gryzonie, jest ono zachęcającym dowodem na potencjał substancji w tej dziedzinie. W tym samym roku, kolejny raport, także wykazał terapeutyczny potencjał CBD. Naukowcy zasugerowali, że CBD oddziałuje na stan zapalny znacznie przekraczając swoje typowe właściwości przeciwutleniające, wpływając na sygnalizację wewnątrzkomórkową.

Klucz do regeneracji po wysiłku leży w indukowaniu redukcji reakcji zapalnej. Zmniejszając stan zapalny otaczający nasze mięśnie, możemy zmniejszyć ból i obrzęk, którego doświadczamy. Tu wkracza CBD. Jego skuteczność polega na tym, że aktywuje on oraz wspiera system endokannabinoidowy, który jak wierzą naukowcy, może mieć kluczowe znaczenie w leczeniu stanów zapalnych. W raporcie z 2014 roku, który dotyczył systemu endokannabinoidowego, naukowcy doszli do wniosku, że „coraz częściej zdajemy sobie sprawę, jak mocno ten rozbudowany system endokannabinoidowy (ECS) powiązany jest z kluczowymi procesami zaangażowanymi w stany zapalne”.

Running

Droga do regeneracji ma wiele przystanków

Wpływ CBD na stany zapalne jest wieloaspektowy. Wspierając produkcję endokannabinoidów i modulując aktywację specyficznych receptorów, CBD to pomocna dłoń dla naszego układu endokannabinoidowego — tego samego układu, który odgrywa ważną rolę regulacyjną w układzie odpornościowym, a tym samym w reakcji zapalnej. Jeśli okaże się, że nawet lekka aktywność fizyczna sprawia, że czujesz się nadmiernie obolały, rozważenie korzyści z oddziaływania na ECS powinno być dla ciebie kwestią kluczową.

Ból jest istotną częścią w zapewnieniu lepszego przygotowania mieśni do radzenia sobie z codzienną aktywnością. Niezależnie czy mówimy o podnoszeniu ciężarów na siłowni czy o komfortowym wstawaniu z łóżka, zdrowe, aktywne i elastyczne mięśnie są kluczowe. CBD jest w stanie zapewnić dodatkową pomoc w przypadkach, kiedy regeneracja odbywa się bardzo wolno lub ból utrzymuje się zbyt długo, a przynajmniej tak mówią nam wstępne badania.

Jak zawsze, kluczem do zdrowego i aktywnego stylu życia jest równowaga w odniesieniu do wszystkiego: układu endokannabinoidowego, naszej diety, treningów. Kluczowe znaczenie ma także rozpoznanie, kiedy możemy ćwiczyć dalej, a kiedy powinniśmy już odpuścić. Znajdź to, co sprawdza się w twoim przypadku najlepiej, ale pamiętaj, że wraz ze wzrostem naszej wiedzy, CBD może pomóc w szybszej regeneracji mięśni.

Zarejestruj się do naszego newslettera i otrzymaj 10% zniżki na Twoje następne zamówienie

Który produkt potrzebuję?